Wednesday, July 28, 2010

Azam baru

Salam kepada semua.

Maaf!

Aku memohon maaf di atas kelewatan membuat entri baru. Sebenarnya banyak perkara yang ingin diceritakan, tapi masa itu terlalu mencemburui aku. Semester baru, aku datang dengan azam baru. Aku selesa dengan keadaan begini. Belajar sambil menekan diri dengan aktiviti-aktiviti yang bermanfaat.

Apa yang aku buat?

*Bermain luncur ais di Sunway Pyramid
*Menghadiri kelas ko-kurikulum iaitu Catur I
*Sering mengulangkaji pelajaran
*Bersenam di tasik berdekatan
*Melaksanakan diet
*Cuba menyibukkan diri dengan melakukan tugasan-tugasan dengan lebih awal

Perkara-perkara yang aku buat ini menyebabkan aku sedar beberapa perubahan dalam diri aku.

Aku perasan yang cara pemakanan aku telah berubah. Di waktu pagi, aku hanya minum Q Vital iaitu oat segera 3 dalam 1. Kemudian, di waktu tengahari aku akan makan seperti biasa, cuma aku akan lebihkan kepada sayur-sayuran. Malam pula, aku tidak makan, jika teringin, aku hanya akan memesan roti bakar. Keadaan begini membolehkan aku melatih perut untuk persediaan berpuasa di bulan Ramadhan kelak.:)

Bersenam pula membuatkan otak aku menerima lebih banyak oksigen, dan membuatkan badan aku lebih sihat. Namun, aku terpaksa berhenti sementara kerana masalah lutut yang di hadapi. kemungkinan besar disebabkan kurangnya penggunaan kaki kanan setelah kecelakaan 2 tahun lalu. Aku perlu bersabar sehingga menjalani fisioterapi. Bila agaknya nak buat temu janji fisioterapi? Mmm...

Di kelas pula, aku juga lebih memberi tumpuan. Aku perlu berubah jika inginkan kejayaan. Bukan aku tak boleh mendapat CGPA yang baik, boleh tu memang boleh. Hanya usaha dan tekad yang akan menentukan semua itu.

Oh ya, sebelum terlupa, aku akan ke UIA pada Sabtu ini (31 Julai 2010), dan akan ke MMU Cyberjaya pada Ahad ini (01 Ogos 2010). Kedua-duanya adalah berkaitan dengan graffiti. :)

Semakin hari semakin sibuk. Sekarang jam sudah menunjukkan pukul 00:50 AM. Masa untuk berehat. Tidur juga perlu mencukupi.

Jumpa di lembaran lain.

Salam.

*Sedang mendengar lagu Muse - Fury.
*Sebenarnya PTPTN tinggal sedikit, kerana banyak digunakan untuk membayar hutang. :s

3 comments:

nurhazdv said...

hehe...bukan tiap malam ke mkn roti bkr..teman awek kan...hehe..so sweet...hehe

panggil aku shEh said...

yeah.. 2-2 suke.

MUSE, justin bieber!

Faiz Syazwan said...

ndv - haha..poyo je dia ni..:P

sheh - mmg layan,hehe..ko ske ke justin?:P