Thursday, December 16, 2010

Musykil dan percaya

Salam kepada semua.

Satu pertanyaan di sini, kerana aku agak musykil dengan sikap segelintir pasangan bercinta yang aku kenali. Aku juga bukanlah sempurna dalam perhubungan, tetapi ada beberapa perkara yang aku perlu rahsiakan dari pasangan. Ini perlu jika tujuannya untuk menjaga keharmonian hubungan, betul tak?

Ok, pertanyaan tersebut adalah, ‘Perlukah pasangan yang bercinta menukar nombor telefon masing-masing kepada pasangannya?’.

Perkara ini aku tekankan di sini kerana aku berasa diperbodohkan ketika menghubungi rakanku ini. Aku menghubungi rakanku, tetapi yang membalasnya adalah teman wanitanya. Bukankah itu sangat memalukan? Kemudian, rakanku ini menggunakan nombor telefon teman wanitanya. Jadi, tiada perkara yang bersifat rahsia boleh dibincangkan melalui teks pesanan ringkas. Aku tidak bebas membicarakan sesetengah perkara dengan rakanku. Dan aku juga tidak tahu jika rakanku ini akan menukar kembali nombor telefonnya dengan pasangannya.

Bodoh kan?

Lantak mereka lah, hak masing-masing. Haih.

Pertanyaan terakhir. Adakah itu maksudnya teman lelaki/wanita mereka tidak mempercayai pasangan mereka?

*Baru sahaja kehilangan rakan graffiti. RIP Jeng.

No comments: