Saturday, April 9, 2011

Kembali seperti biasa

Salam kepada semua.

Sudah 4 hari berlalu sejak pemergian arwah nyayi. Setiap kali selepas solat aku pasti akan mendoakan kesejahteraan arwah di alam barzakh. Amin.

Berbalik kepada tajuk, kini semuanya kembali seperti biasa. Aku sudah mula sibuk dengan pelbagai mini projek terutamanya mini projek video Bahasa Jepun. Siang tadi aku berada di luar hampir seharian semata-mata untuk menyiapkan lakonan bagi video ini. Aku dan juga 4 orang lagi ahli kumpulan kami menghabiskan masa hampir 6 jam menyiapkan video tersebut (termasuk waktu makan tengahari). Akhirnya selesai juga lakonan kami. Sekarang ini, yang perlu dilakukan adalah melakukan sedikit pembetulan dan juga menyiapkan buku skrip untuk dihantar sekali dengan video tersebut. Aku bersyukur kerana ahli-ahli kumpulan semuanya menjalankan tanggungjawab masing-masing. Maka, semuanya berjalan dengan lancar. :)

Kemudian, aku perlu juga mengulangkaji subjek 'Dynamics & Vibration' dan juga 'CAD' kerana ada kuiz dan ujian yang akan dijalankan pada hari Isnin dan Selasa depan. Semakin sibuk aku ni, dah macam wakil rakyat pula. Seterusnya, aku perlu menyiapkan mini projek CATIA iaitu 'remote control car'. Wah! Sibuknya aku.

Aku nak buat muka tertekan boleh tak?

Dan, lagi 3 hari saja untuk usiaku genap 23 tahun. Alhamdulillah, sudah hampir 23 tahun aku diberikan peluang untuk menjalani hidup di dunia yang fana ini. Aku rasa sangat bersyukur kerana diberikan peluang ini. Semoga dengan peningkatan umur nanti akan setara dengan peningkatan amalan. InsyaAllah.

Jadi sekarang ni, aku akan sentiasa berfikiran positif. :)

'Once you replace negative thoughts with positive ones, you'll start having positive results.'

2 comments:

nurhazDV said...

asal tak perasan pun entry nih....

http://www.sangpemerhati.blogspot.com/ said...

Kita yg hidup harus meneruskan kehidupan kita.... byakkan sedekah kpd yg telah pergi..about video jepun... walaupn pnat sikit, msti rasa puas lepas siapkannya...