Wednesday, July 11, 2012

Menjadi diriku

Salam kepada semua.

Tak ramai orang dalam dunia ini yang suka menjadi diri mereka. Kebanyakan mereka adalah acuan dari pelbagai pengalaman hidup. Aku juga begitu. Tetapi aku yakin acuan yang aku terima ini lebih banyak kebaikannya dari keburukannya.

Terlintas di fikiranku tentang kedua-dua orang tua ku. Aku tak pernah langsung mengucapkan selamat hari bapa dan selamat hari ibu kepada mereka. Dan aku juga yakin yang aku tak akan menyebutnya sampai bila-bila pun. Aku menyayangi mereka bukan hanya pada satu hari yang ditetapkan dalam kalender setiap tahun itu. Paling tidak pun, aku akan mengucapkan selamat hari lahir di ulangtahun kelahiran mereka.

Ayahku lahir pada 10 Januari, manakala emak pula lahir pada 5 Ogos.

Aku harap dengan sikapku yang sedemikian akan membentuk aku menjadi seseorang yang lebih kental dan tekad dalam setiap keputusanku. Semoga aku sentiasa berada di landasan yang betul dan ditetapkan hatiku. Aku harap dapat sentiasa menjadi diriku.

Aku pun tak tahu kenapa boleh terfikir untuk membuat entri begini. Jadi, anggaplah ini semua hanya sekadar luahan spontan dari pemikiranku.

Saya sayang mak dan ayah. :)

Ayah & Mak


 *Melly Goeslow & Andhika Pratama - Butterfly.

2 comments:

nurhazDV said...

mak ayah awak sayang saya....ahahah

Faiz Syazwan said...

untunglah awk..haha..