Wednesday, August 18, 2010

Tiada toleransi

Salam kepada semua.

Kebelakangan ini, aku agak rajin membuat entri. Kalau diikutkan, sekarang adalah waktu yang sibuk, kerana ada 3 ujian yang berturut-turut selama 3 hari untuk aku tempuhi. Mungkin atas faktor-faktor tertentu, aku mula bergiat aktif buat masa ini.

Kenapa tajuk kali ini sebegini rupa?

Ok, aku beremosi ke? Atau aku saja-saja ingin mencari perhatian seperti orang yang kurang kasih sayang? Oh, bukan begitu. Aku tengah bengang sebenarnya. Itulah kenyataan.

Aku boleh bertoleransi dan bertolak ansur atas banyak perkara, namun ada juga perkara yang aku tak akan berkompromi.

Baiklah, biarkan aku bertanya kepada anda semua. Anda suka ke jika ada orang dengan suka hatinya membaca mesej-mesej di dalam telefon bimbit anda? Mungkin ada yang suka, ada ke? Paling tidak pun, mestilah tak senang duduk.

Bagi aku, memang pantang bagi aku orang membaca mesej-mesej aku. Bukan kerana aku takut akan terbongkar rahsia atau sebaliknya, itu aku tak kisah. Yang aku ingin tekankan di sini ialah, privasi seseorang itu perlu dihormati. Seluruh dunia melaungkan perjuangan terhadap hak asasi, tak cukup lagi dengan itu?

Bagaimana jika seseorang itu membaca mesej anda, kemudian dia akan memandang serong terhadap anda setelah membaca mesej. Boleh berlaku salah faham.

Ini yang berlaku pada aku. Ok, aku membuat keputusan. Dipersilakan membaca mesej-mesej di dalam telefon bimbit aku sampai puas, selama mana yang anda mahu. Tidak ada rahsia pun untuk dibongkar, dan jika ada tidak faham, boleh merujuk kepada aku. Manalah tahu ada salah faham.

Sudah, aku penat menaip dalam keadaan bengang. Banyak lagi perkara yang aku perlu fikirkan. esok ada ujian CTU553 (Hubungan Etnik), baik aku fokus terhadap ujian ini.

Selamat berjumpa lagi.

*Apa-apa aje.

4 comments:

rhazes mohamad said...

haha....kalau aku... masih tak kisah lagi as long aku tak tau mesej aku kena baca....

kalau aku tahu mesej aku kena baca memang rasa fuck up la....

Faiz Syazwan said...

haha..klu nk bc msjak,bc je,tp klu smpi tbe2 xde mood,mmg la ak berbulu..sbb leh timbul salah faham 2 yg ak tensen,haih..

nurhazdv said...

mungkin msej tu buat org tu terluke ke....mmg sgt salah gangu privasi org...tapi tu la..kene pikir side org tu pulak..ni pendapat je la...

Faiz Syazwan said...

haha..dah x kisah dah,benda dah berlalu..lalala..