Wednesday, October 19, 2011

iPhone 4 Pun Bermasalah?

Salam kepada semua.

Sejak beberapa bulan kebelakangan ini, iPhone ku telah mengalami masalah. Kegagalan 'home button' untuk respon dengan cepat menjadi satu masalah besar bagiku. Aku terpaksa menekan dengan laju dan kuat semata-mata untuk kembali ke paparan utama iPhone.

Setelah melakukan sedikit pencarian menggunakan Encik Google, aku telah menemui beberapa tips berguna. Kemudian, aku praktikkan pada iPhone ku, dan ternyata fungsi 'home button' nya kembali kepada prestasi normal. Keadaan ini berlanjutan selama beberapa minggu dan aku amat bersyukur.

Aku juga sempat bertanya kepada pekerja di Apple Store yang terletak di BP Mall mengenai masalah ini. Jika iPhone ku mengalami masalah ini, aku boleh menghantar kepada mereka dan mereka akan menghantar iPhone ku ke 'headquarters' di Kuala Lumpur untuk pemeriksaan susulan kerosakan. Jika terbukti bermasalah, mereka akan menggantikan iPhone itu kepada iPhone yang baru. IPhone ku juga masih lagi di dalam tempoh jaminan sehingga 13 April 2012.

Dan kini, iPhone ku mula bermasalah semula. Aku terpaksa mengambil langkah untuk menghantar iPhone ini ke Apple Store tersebut. Harap-harap masalah ini akan dapat diselesaikan dengan cepat. Tetapi sebelum tu, kena dapatkan RM60 untuk proses ini. Siapa-siapa yang baik hati, silalah berikan aku duit. :p

Oh ya, kepada Encik iPhone, silalah menjadi baik kalau tak nak dihantar ke Apple Store dan menjadi tukun di sana, hahaha...

Tamat.

*Keane - Somewhere Only We Know.

2 comments:

Dekna said...

tu la ..pakai phone mahal2 sgt..hehe

Faiz Syazwan said...

Haha..xpela..bersiap2 la iphone ni..sejak post entri ni,dia dah x wat hal lg..takut la tu,haha..