Wednesday, June 16, 2010

Rutin harian

Salam kepada semua.

Ketika ini, aku berada di Old Town di Bukit Pasir, di suatu sudut di bandar Batu Pahat. Memang ini tempat kegemaranku untuk melayari internet. Jika bukan di sini, pasti aku akan melayari internet di JKR di Dataran Batu Pahat. Beginilah rutin harianku. Datang menaiki motor, keseorangan, bukankah itu lebih baik? Sudah terbiasa dengan cara hidup seorang, sehingga muncul insan tersebut. Namun, bila berjauhan, aku jadi keseorangan lagi, haha.. :p

Tujuan aku melayari internet pada hari ini adalah untuk :
1. Memuat turun 'driver' bagi 'laptop' rakanku yang akan di format olehku.
2. Melayari 'facebook, dan memeriksa segala komen dan juga kemas kini.
3. Mengemaskini blog ini.
4. Melayari laman web Dell. Sudah banyak kali aku membuka laman web ini, semata-mata untuk membuat keputusan yng bijak dalam pembelian 'laptop'.
5. Melayari laman web Nikon. Sudah pasti bertujuan untuk melihat-lihat model 'DSLR', dan harga-harga.

Semalam, aku ke bandar untuk menemani adikku membeli barangan sekolah. Banyak juga yang dibelinya, antaranya ialah buku rujukan, pensil, dan juga pen. Buku rujukan saja sudah sampai 3 naskah. Berat juga.

Aku juga tidak melepaskan peluang. Sedang berjalan-jalan, ternampak pula sandal yang lawa. Dan akhirnya aku membeli sandal tersebut, berjenama 'Kronos'. Selama ini asyik memakai selipar, sekali sekala mematangkan diri dalam penjagaan imej. Baru nampak anjakan paradigma. Sempena semester baru yang akan datang. :)

Semalam juga aku tidak sempat memperbaharui lesen dan juga melayari internet seperti yang dirancang. Bila agaknya aku ingin memeprbaharui lesen agaknya?

Sejuk juga duduk di dalam Old Town ni, hampir kecut tangan, otot-otot juga jadi lenguh dan sengal-sengal. Makin menyampah untuk menaip panjang. Jumpa di entri akan datang. :)

*p/s - ingin membeli 2 'laptop', 1 untuk aku, dan 1 lagi untuk adikku. :)

4 comments:

nurhazDV said...

wah..sandal baru..tak cite pun..hehe..
nape tak 3 laptop?heee

Faiz Syazwan said...

x smpt citer..haha..lawa..:P

mn leh 3,x cukup bajet..

panggil aku shEh said...

under pressure!

lame xlayan.. hahhaa

Faiz Syazwan said...

haha..layan2..klasik ni sheh,khas utk ko..:P