Thursday, November 18, 2010

Kemaskini Kes Mahkamah

Salam kepada semua.


Alhamdulillah, kini aku tidak perlu lagi naik turun mahkamah untuk menyelesaikan kes yang mengambil masa 2 tahun ini. Dari mula aku ditimpa kemalangan sehingga kini, baru aku dapat merasakan lapang sedikit. Kepala aku tidak perlu berserabut memikirkan kes yang tak selesai-selesai ini. Apa sahaja perkara yang aku tak puas hati sebelum ini telah pun terlerai. Liabiliti kes aku adalah 85% : 15%. Ini bermakna aku tidak bersalah di dalam perlanggaran tersebut. Dan paling nyata, aku tidak seharusnya mempunyai kesalahan jalan raya ketika perlanggaran, tidak walaupun 1%. Tetapi mengikut undang-undang, aku juga menyumbang 15% kesalahan.


Ok, tidak perlu dilanjutkan lagi. Aku telah menang kes ini. Syukur. Hanya menunggu masa untuk menerima pengesahan amaun yang di terima.


Alhamdulillah, syukur.

*Macam-macam rancangan telah difikirkan. :D

2 comments:

Aida Azryn said...

Alhamdulillah la sbb menang kes tu~ :)

Faiz Syazwan said...

hehe..syukur..tp mmg dia patut kne pun kan,2la cuai lg bwk keta..