Friday, September 13, 2013

7 Tahun

 
Dari tahun 2006 sampai ke 2013, masih belajar lagi.

Kadang-kadang aku termenung mengenang nasib diri.

Betul ke jalan yang aku lalui ni? Kalau betul, kenapa lama sangat nak selesai.

Jauh dah perjalanan, makin lama makin mencabar.

Usia pula semakin meningkat. Rakan seusia aku ramai dah habis belajar, dah berkerjaya, dah beranak-pinak. Terasa kecil je diri ni.

Tapi aku tahu, apa yang aku lalui ni, mungkin ada kemanisan di sebaliknya.

Dan sampai sekarang ni, aku masih lagi seorang 'brightside'.

Biar apa pun bicara atau tanggapan negatif orang, aku masih dengan cara aku, sentiasa positif. Tapi positif ni adakalanya memakan diri. Take note.

Orang cakap, hidup ini adalah pengalaman. Semakin lama menyusuri hidup, semakin kita tahu keadaan dunia realiti ni.

Ok, sesi memujuk hati. Jangan mengaku kalah lagi. Finish what you started.

Aku yakin aku boleh.

Masa lalu itu dah menjadi sejarah. Lakar yang baru, yang lebih indah. Amin.

No comments: