Thursday, January 7, 2010

Bertabahlah wahai Ricky!

Salam kepada semua, dan juga selamat sejahtera kepada semua.

Permulaan semester baru, seperti biasa, kelas akan berterabur, kemungkinan untuk berjumpa kawan-kawan yang kita kenali pada semester lepas adalah sedikit. Ada yang memilih kelas lain atas alasan 'repeat paper', dan ada juga yang ingin menyusun jadual sendiri mengikut kesesuaian mereka.

Pada semester lepas, aku mengambil subjek 'programming C++'. Mengenali kawan baru, antaranya yang dapat ku kenali adalah Cyrene dan juga Ricky. Mereka berdua berasal dari Sarawak. Jika tak silap, Ricky adalah keturunan Iban. Cyrene pula, aku tak berapa pasti sangat.

Bercerita tentang Ricky. Dia seorang rakan yang baik, walaupun baru mengenalinya. Dengan gaya yang agak 'innocent', memang mudah untuk didekati. Namun, aku telah cuba mencarinya sejak masuk semester baru ni. Mana tahu boleh terserempak di mana-mana. Setelah merayap-rayap di sekitar fakulti dari hari Selasa, tak terjumpa kelibatnya.

Makan, aku bertindak menghantar 'SMS' kepadanya. Rupa-rupanya Ricky sudah berhenti dari UiTM. Dia disahkan menghidap penyakit jantung. Aku terkejut. Selama aku mengenali dia, aku tengok dia biasa saja. Ricky juga mengakui dia tak pernah merasa apa-apa sebelum ini, sihat saja katanya. Semuanya seperti tak dijangka. Menurutnya, hidupnya kini bergantung pada ubat sahaja.

Apa yang dia harapkan kini adalah untuk melancong dan berehat sementara masih mampu. Aku sedih melihat keadaannya. Semuanya berlaku begitu pantas dan tak dijangkakan.

Kepada Ricky, jika kau membaca blog ni, aku harap kau akan kuatkan hati, jangan cepat mengaku kalah. Lawan penyakit tu selagi boleh. Aku akan selalu menyokong kau, walaupun mungkin hanya semangat yang aku dapat hulurkan, bukannya bantuan secara fizikal.

Aku menanti kau datang ke Shah Alam, nanti kita keluar bersama-sama. Aku menanti hari tersebut, jangan lupa.

'All the best!'

Sincerely,
Faiz Syazwan

************************************************************************************

Pagi ini, aku telah mencuba untuk mengintegrasikan aplikasi 'Twitter' ke dalam 'Facebook'.

Dan akhirnya berjaya, aku telah mencuba lengemaskini status di 'Twitter' dan kemudian status di 'Facebook' aku juga berubah. Seronoknya. :)

Status di 'Twitter'


Status di 'Facebook'


Bagi yang ingin mencuba, lihat tutorial di link bawah ini :

How to link Twitter to Facebook - A Twitter Tutorial

4 comments:

fareast said...

wah, kadangkala kita sangka kita sihat, tapi ujian melanda.

Apapun...

Faiz Syazwan said...

2la kan..tp itulah dia..ujian diberi utk menguji sejauh mn kekuatan iman kt..:)

k h a y said...

muda2 dh kene sakit jantung ek. aku ingt time tua2 je slalu kene.

mari2 jage kesihatan.

Faiz Syazwan said...

2la..kt xtaw apa yg akan berlaku,semuanya boleh berlaku in a blink of an eye je..