Tuesday, November 9, 2010

Perancangan masa cuti

Salam kepada semua.

Sebulan bertapa, cukup lama bagiku. Peperiksaan akhir semester juga telah berlalu, ada yang susah, ada yang sederhana dan tiada yang senang. Biasalah, nama pun belajar, semestinya ada susah dan senang. Untuk peperiksaan kali ini, aku habis awal, iaitu pada 02 November 2010. Peperiksaan aku bermula pada 25 Oktober 2010, sangat awal jika dibandingkan dengan rakan-rakan lain. Jarak di antara setiap subjek pula adalah sangat pendek, maka mengulangkaji lah aku dalam kegelabahan walaupun tak gelabah sangat. :P

Habis pada cerita peperiksaan akhir, kita bertukar kepada perancangan semasa cuti. Kadang-kadang cuti boleh jadi seronok, kadang-kadang boleh bertukar menjadi bosan. Disebabkan itu, aku telah memenuhkan cuti pada bulan November ini, dan mungkin akan memenuhkan juga jadual bulan Disember nanti. Berikut adalah draf-draf perancangan aku.

11.11.2010 - Perjumpaan dengan peguam bagi membincangkan beberapa perkara sebelum aku memberi keterangan di mahkamah.

12.11.2010 - Aku perlu hadir ke mahkamah bagi memberi keterangan berhubung kes langgar sebelum ini.

13/14/15/16.11.2010 - Mungkin aku akan pulang ke Batu Pahat dengan menaiki motor, tarikh belum ditentukan, pilih antara 4 tarikh ini. Masih keliru.

17.11.2010 - Meraikan Hari Raya Haji di kampung bersama keluarga, walaupun Along menyatakan tidak akan pulang kerana mendapat cuti cuma sehari sahaja.

20&21.11.2010 - Menjadi pengapit bagi majlis raja sehari rakanku.

27&28.11.2010 - Menghadiri 'Meeting of Styles KL Malaysia 2010' di Sungai Klang/Pasar Seni.

Itu saja jadual bagi bulan November, jadual bulan Disember bakal dibuat. Terfikir untuk mencari kerja sambilan. Rasa-rasanya aku dah cukup sihat untuk mendapatkan kerja. Kalau dulu tu, ada alasan lagi, kerana kaki aku yang belum cukup kuat, dan masih lagi berjalan menggunakan tongkat. Sekarang sudah lebih sihat. Kita akan lihat apa perancangan seterusnya.

Pada 29 November pula, aku akan menyaksikan seseorang memulakan latihan praktikalnya di pejabat MARA, Jalan Raja Laut. Semoga awak dapat menjalani praktikal dengan lancar. :D


*Kenangan 2009

*♫ - Digitalism - Magnets (La Mode's Remix)

3 comments:

panggil aku shEh said...

lagu yesterday ni buat aku rase sedih la pulak even mood kau hepi. tukar lah lagu wei. hahaha

slmt cuti2 mesia! rock on

nurhazDV said...

semoga awk merindui sesorang itu...hehe

Faiz Syazwan said...

sheh - haha,sj je nk dpt feel org2 lm..:p

abes exam sudah?

nur - haha..insyaAllah..:p