Tuesday, November 30, 2010

Sudah 24 tahun

Salam kepada semua.

Hari ini merupakan hari bersejarah, bukan padaku, tetapi pada insan lain. Abang aku kini sudah genap 24 tahun dilahirkan ke muka bumi ini. Sudah tentu aku tiada semasa orang lain sibuk menyambut kelahirannya. Faham-faham lah ya. :)

Tanggal 30 November 1986, dia dilahirkan. Hari ini, 30 November 2010, sudah 24 tahun. Syukur kerana Allah masih memberikan peluang kepadanya untuk terus meneruskan kehidupan di dunia ini.
Ramai orang yang sayangkan adik-beradik mereka, tapi tidak berani meluahkan secara depan, kerana perasaan malu. Tapi aku tidak, aku tidak peduli apa orang lain cakap. Memang aku 'langsi' sedikit kalau bab-bab adik-beradik. Kasih sayang aku tidak kenal tempat (bagi keluarga sahaja). Aku cakap sayang, maknanya aku maksudkan lah tu.

Kami dibesarkan secara bersama oleh kedua orang tua kami. Kami membesar secara adil, maknanya, apa sahaja yang Along dapat, mak dan ayah akan membelikan benda yang sama untuk aku. Begitu juga sebaliknya. Jadi, tidak wujud unsur cemburu. Along juga sering melindungiku ketika aku masih kecil. Dia memang abang yang baik.
Kecil-kecil dahulu, aku pernah mencuri duit tabungan Along. Tapi itu dulu, sekarang aku sudah boleh berfikir yang mana baik dan buruk. Along juga tak pernah berkira sangat dengan aku. Dia sedar, dia ada tanggungjawab untuk membantu menyara adik-beradik yang masih lagi belajar, termasuk aku. Dia senang, dia tolong aku. Bila-bila aku sudah senang, aku akan bantu dia. Saling menolong jika susah.
Aku tiada hadiah lagi untuk diberi kepada Along. Mungkin 1 hari nanti aku akan memberikannya hadiah, siapa tahu kan? InsyaAllah.

Kepada Along, selamat menyambut ulangtahun yang ke-24. Semoga kau lulus peperiksaan akhir pada hari ini. Semoga cepat juga kau naik pangkat. Aku ada di saat kau memerlukan. Jika aku boleh tolong, aku akan tolong.

Ingat Along, air dicincang tak akan putus. :)


*Satu-satunya abang aku dunia akhirat.

2 comments:

nurhazDV said...

sedey...touching=(

Faiz Syazwan said...

hehe..nape awk lak yg sdey?pelik..