Thursday, March 24, 2011

Balas budi

Salam kepada semua.

Kebelakangan ini, aku agak menyukai lagu dendangan Dr.Dre , Eminem dan juga Skylar Grey iaitu 'I Need A Doctor'. Aku menyukai melodi lagu ini, dan juga gaya nyanyian mereka. Seperti biasa, jika aku mendengar lagu, pasti aku akan mencari juga lirik lagu tersebut di internet. Lirik lagu ini sangat mendalam, mempunyai maksud yang betul-betul menikam jiwa. Ini pandangan aku, mungkin tidak begitu bermakna bagi orang lain. Biasalah, lain orang, lain ragamnya.

Bagi yang mengikuti perkembangan mereka, pasti akan tahu sejarah di antara Dr.Dre dan juga Eminem. Mereka ini merupakan sahabat yang agak baik. Persahabatan mereka sangat rapat. Di dalam video lagu ini, digambarkan bahawa Dr.Dre terlibat dalam kemalangan dan koma untuk tempoh masa yang lama. Semasa koma, Eminem kelihatan sangat rungsing. Dia seolah-olah hilang arah dan sedih dengan keadaan Dr.Dre yang dianggapnya sebagai mentor yang banyak menolong dia di kala kesusahan.

Bagi yang ingin mendengar lagu ini, boleh klik di pautan berikut :
Dr.Dre - I Need A Doctor (Explicit) ft. Eminem, Skylar Grey 

Lirik untuk lagu ini boleh dilihat di pautan ini :
Dr.Dre: I Need A Doctor Lyrics

Setelah banyak kali mendengar lagu ini, aku sedar persahabatan mereka sangat rapat. Eminem bukanlah seorang yang lupa diri. Dia sangat menghargai erti persahabatannya dengan Dr.Dre. Begitu juga dengan Dr.Dre yang sangat menghargai persahabatannya dengan mendiang Easy E yang telah lama meninggalkan mereka.

Kesimpulannya di sini, jika ada orang yang banyak menolong kita, janganlah sekali-kali melupakan jasa mereka. Walaupun sekecil mana pun jasa mereka, hargailah mereka.

50 cent, Eminem, Dr.Dre

2 comments:

Chapit Zulkefli said...

Yeah bro. Aku stuju.
Bila kita di atas, kita kena ingat siapa yang push kita dulu untuk terus ke atas. Kan? :)

Faiz Syazwan said...

ha,semestinya la..kne kenang jasa org yg dah byk tlg kt..:)