Wednesday, March 30, 2011

Ujian Lisan Bahasa Jepun

Salam kepada semua.

Hari ini, 30 Mac 2011, aku akan menjalani ujian lisan Bahasa Jepun. Disebabkan hal itu, aku bersengkang mata sehingga saat aku menaip entri ini untuk menyiapkan 3 ayat yang diperlukan untuk ujian tersebut. Berikut merupakan ayat yang menjadi taruhan bagiku esok. Harap-harap segalanya akan berjalan lancar. :)

Bab 11|
Watashi wa atarashii megane o kaitai desu.
私は新しいめがねを買いたいです。

Bab 12|
Kinō asa gohan wo tabete, sentaku o shite, toshokan e ikimashita.
昨日朝ご飯を食べて、洗濯をして、図書館行きました。

Bab 13|
Watashi no kazoku wa Batu Pahat ni sunde imasu.
私の家族はBatu Pahat に住んでいます。

Baiklah, selesai 1 masalah, sekarang bermulanya proses menghafal dan juga ulangkaji. :)
Sama-sama kita berdoa agar rakyat Jepun bersabar menghadapi dugaan yang diterima akibat bencana alam baru-baru ini. :)

Selamat malam semua.

*Kemaskini
Disebabkan 3 ayat yang dibuat perlulah berbentuk cerita, aku terpaksa mengolah semula ayat-ayat tersebut, dengan kata lain, membuat ayat baru di meja ujian lisan tersebut. Tak menggelabah sangat sebab ada rakanku yang akan memulakan ujian tersebut dulu. Berikut merupakan ayat-ayat baru tersebut.

Bab 11|
Watashi wa Nihon-Go ga suki desu. Watashi wa Nihon e ikitai desu.
私は日本語が好きです。私は日本へ行きたいです。

Bab 12|
Mai nichi asa gohan o tabete, Nihon-Go o benkyō o shite, renshū o shimasu.
毎日朝ご飯を食べて、日本語を勉強をして、練習をします。

Bab 13|
Watashi wa takusan anime o mite imasu.
私は沢山アニメを見ています。

3 comments:

cik siti said...

haitttt

k h a y said...

huwaaa rindu bahsa jepun!

Faiz Syazwan said...

dekna - hait2..:P

khay - masuk la kelas balik,ak pun dah nak abes sem ni..pasni xde dah 3rd language..ko phm x ayat2 ak ni?hehe..