Saturday, July 2, 2011

Aku seorang 'cleaner'

Salam kepada semua.

Ok, baru tadi aku perasan yang dah hampir sebulan aku tidak membuat entri langsung.

Alasannya?

Oh, sudah tentulah berkait dengan tajuk di atas ni. Sesungguhnya memang benar bahawa aku kini sedang melakukan kerja-kerja pembersihan yang sangat sinonim dengan kerja seorang 'cleaner'.

Menjadi seorang 'cleaner' menyebabkan aku sangat sibuk dan tidak mempunyai kesempatan untuk merangka sebarang entri baru.

Berbalik kepada tugasan 'cleaner' ini, aku telah melalui banyak pengalaman serta ilmu baru di dalam bidang pembersihan. Bak kata Pengarah Urusan syarikat tempatku berkerja, "Jangan risau, bidang pembersihan ni tiada tamat tempoh, dan akan berterusan."

Mengambil kata-kata beliau sebagai panduan, aku gagahkan diri ini untuk melalui pengalaman selama 3 minggu sebagai 'cleaner'. Antara pengalaman manis aku adalah ketika bertugas membersihkan sampah sewaktu sebelum, semasa dan juga selepas acara 'Home Fair' yang berlangsung pada 2 minggu lepas. Terbaru, aku baru saja selesai bertugas di acara 'Karnival Kerjaya, Perniagaan dan Kemahiran 2011' yang berlangsung pada minggu lepas.

Aku juga telah dibimbing oleh penyelia serta pekerja lama yang sudah mahir mengendalikan mesin-mesin yang digunakan utuk pembersihan. Bukan mudah untuk mengendalikan beberapa jenis mesin terutamanya 'Scrubbing Machine'.

Baiklah, biarkan saja gambar-gambar di bawah ini menjelaskan kepada anda tentang pengalamanku di sana. :)











Ok, cukup untuk kali ini. Masih ada baki beberapa minggu untuk aku menamatkan tugasan ini. Doakan aku berjaya mengharungi segala cabaran.

Salam.

*Plain White T's - Body Parts.

5 comments:

nurhazDV said...

body parts

Puan Surina Rashid said...

good2!!

Anonymous said...

best!:)

shahiryusoff said...

ape kabar bro?pe cite skg?

Faiz Syazwan said...

ndv - btol2..best kot..

dekna - cari rezeki ni..janji halal,hehe..

tieha - best taw sebenarnya jd cleaner ni,cuma penat la..gaji pun x besar mana,hehe..tp pengalaman tu xleh dijual beli..:)

shahir - ak ok je bro..ko lak camne?