Sunday, January 10, 2010

Semalam, 'lepaking' di KL Sentral sahaja?

Salam kepada semua.

Ya, selamat pagi juga kepada warga pembaca sekalian.

Dan juga ya betul, memang aku melepak di KL Sentral sahaja semalam. 'Cool' bukan? Hahahaha...

Semalam, aku ke KL untuk berjumpa Epa. Ditemani si pereka patung handalan, Suhana a.k.a Nimbus yang mengesahkan untuk mengikut aku ke KL berjumpa Epa pada saat-saat akhir. Tujuannya untuk membincangkan sedikit perkara. Oh sebenarnya memang sangat sedikit, sampaikan semuanya berakhir dengan gelak dan tawa semata-mata, namun tak sampai lupa dunia lagi. Selamat lagi.

Memang kami berjanji berjumpa di KL Sentral. Setibanya di sana, kami terus berpusing-pusing dan berpusing-pusing banyak kali, akhirnya singgah makan di 'Food Court' KL Sentral kerana perutku sudah lapar. Makan-makan, dan berbual-bual sampailah ke jam 1800. Turun sebentar solat Asar. Sebelum terlupa, terjumpa Adila (kawan asasi) dan juga Saiful (kawan MRSM) di tempat ini. Kebetulan pula. :)

Kemudian, berdiri bertiga di tengah-tengah laluan orang ramai, berbual macam tiada apa yang berlaku. Ini macam 'selfish' punya gaya, tapi tiada pula kedengaran orang berkata,
"Excuse me", atau "Tumpang lalu". Maknanya kami berdiri di tempat yang strategik juga lah ni. Tahniah kepada kami. :P

Terjumpa pula Hazel Natasya (kawan MRSM) yang menegur aku secara konfiden.

Hazel Natasya : Fahrul!
Aku : Faiz lah!

Muka aku nampak macam Fahrul ke? Atau pun aku selalu bersama-sama Fahrul di MRSM sehingga orang lain pun berfikir begitu? Duo yang bagus agaknya. :P

Dan akhirnya penat berdiri, kami ke bahagian atas. Duduk di tepi pintu 'sliding' yang boleh terbuka secara automatik (pintu sensor yang telah menghentam pinggang aku, tak sakit pun,wek!), membebel, mengkritik dan macam-macam lagi 'men' atau 'meng' yang kami lakukan. Tepat jam 2000, turun sebentar solat Maghrib.

Berpusing-pusing lagi, dan berakhir di Mc Donald, sebab Epa dah lapar. Aku memesan air milo sahaja, masih 'on diet'. Oh, terbongkar sudah rahsia. :P

Nak pulang pula, risau kerana yakin yang bas Seranas ke Seksyen 7 sudah habis seawal jam 2100. Akhirnya pulang dan sampai jua, dengan ihsan abang RapidKL yang secara tiba-tiba menawarkan kami semua bas ke Seksyen 7. Balik dan sangat penat.

'Online' sebentar, periksa 'handphone' dan tak perasan dah terlelap.

Konklusinya, aku melepak di KL Sentral sahaja, dan bukannya di Times Square, Bukit Bintang, Mid Valley dan mana-mana lagi kompleks yang sepatutnya menjadi tumpuan. Seronok juga di KL Sentral.

*
Tak sempat bergambar sebab leka gelak sakan

4 comments:

nemburyse said...

haha..siap ley watrumusan yg panjang...hebat!!
kl cntrl yg best meskipun pnat brgelak ketawa smpai rsa nk kejang mulut...hua3

khayze said...

kl cntrl je ekk..

haha. xkesa la asalkan leh jmpe member gelak2 ek. mane2 pon layans.. =)

Afia said...

mane2 jela yg best.
kl sentral terbaek.wawawa

Faiz Syazwan said...

ana - hahaha..wat je,hentam je pe yg terpk kat kpla ni..hehe..smpi nak kejang mulut?2 sgt dahsyat ok,haha..:P

khay - haha..klu ko ada dgn ktrg.ko mst bosan nk terjun eskalator kat kl sentral tu kan?sbb x dpt shopping2..hehe..:P

epa - mmg terbaik la,kua masuk mcd sesuka hati je kan,haha..jgn amalkan..:D