Monday, April 12, 2010

22 tahun, umur itu hanya angka.

Salam kepada semua.

Dah lama tak membuat entri baru, akhirnya hari ini aku berniat untuk menulis entri baru, sempena hari yang begitu istimewa bagi aku.

12 April 1988, tarikh di mana aku selamat di lahirkan ke dunia. Saat di mana aku mula mengenali dunia, mula mendengar bunyi-bunyian, mula melihat bermacam-macam benda dan perkara, mula mengenali semua yang ada di dunia ini.

12 April 2010, genap umur aku 22 tahun. Sudah berusia, sudah banyak yang aku belajar di dunia. Ramai cakap, aku semakin tua, itu benar, memang aku dah semakin tua. Tiada manusia di dunia ini yang semakin muda. Mereka juga akan tua seperti aku. Itu lumrah.

Malam tadi,tepat jam 12:00, Along menjadi orang pertama yang menelefon dan mengucapkan selamat hari jadi padaku. Kemudian, di ikuti oleh Nur Hazwani, dan ketiga ialah Farahana. Mereka memang rapat dengan aku, terutama sekali abang aku iaitu Along. Aku dan Along memang rapat sejak kecil, kami bergaduh, kami bermain sama-sama. Hubungan kami semakin rapat seiring dengan peningkatan usia. Dia banyak berkorban untuk aku, aku juga ada berkorban, tapi tak setinggi pengorbannya terhadap aku dan keluarga. Terima kasih Along, aku janji akan menjadi adik yang lebih baik.

Ramai kawan-kawan di 'Facebook' yang telah mengucapkan selamat hari jadi kepadaku, begitu ramai. Akan aku senaraikan nama mereka di akhir entri ini sebagai tanda terima kasih. Terima kasih kawan-kawan kerana mengingati hari jadi aku. Aku sangat terharu, bangun tidur, aku memeriksa akaun 'Facebook' kembali, begitu banyak 'notifications', rata-rata adalah mereka yang ingin menucapkan selamat hari jadi. Aku mengambil sedikit masa untuk membalas ucapan mereka. :)

Pagi tadi, bangun Subuh, mak menelefon aku, mak juga mengucapkan selamat hari jadi, begitu juga dengan ayah. Adik perempuan aku pula malu nak mengucapkan selamat hari jadi, aku tak kisah, aku faham perangai dia. Hahaha... Nampak je luaran ganas, bila sampai tahap-tahap emosi ni, memang dia malu, :P

Ok, tak banyak yang aku ingin ceritakan, hanya ingin mengucapkan terima kasih sekali lagi kepada sesiapa sahaja yang mengingati ulang tahun hari jadi aku, sama ada secara langsung atau pun tidak.

************************************************************************************
Along
Nur Hazwani
Farahana
Illya Syaairah
Nurul Izzati
Nur Afiqah
Atifah
Aeyu Moomoo
Sheh
Fatma Arina
Azyan Athira
Madnuz (Apek)
Nadia Bakaruddin
Mariam (Cekyam)
Epa
Ikman
Rabi
Nur Liyana Yahya
Faizal Akmal
Arifin
Ikram Izzuani
Liyana
Azrul Firdhaus
Alif Aziz
Aiman Maarof
Adzfar Aiman
Joanne
Zaki Nordin (Escape)
Amy Falizal (Medea)
Mazliyana
Ahmad Firdaus
Sharifah Azirah
Abdul Jalil
Limochi Aizawa
Ahmad Taqiuddin
Suriaton (Mak Ngah)
Nur Aishah
Nurul Aqma
Nameck
Spuxs Eman
Safina
Mohamad Hazani
Shazwan Ra'uf
Hairul Faizal Adli
Aqma Waldorf
Farah Ah Fahim
Sha Dila
Baiti Atiqah
Syafwat
Zain
Norjihan
Adda
Afifah Dzulkifli
Hanim Mokhtar
Saiful Amin
Ayieq
Suhail Tahkim
Irfan Mustapha
Farah Waheeda
Nur Amirah
Anis
Fluxt Fyta
Neskafe Ais
Milimilo
Asyraf Akmal
Ej Syamsuddin
Didie
Sara Zaini
Ku Ashraf
Rosman Nizar
Hasalnim
Siti Syazwani
Moosa Musashi
Amirah Abd Latif
Muhammad Azfar Bin Mohamed
Ecah
Cuna Hanifiah
Nur Safawati
Nurul Hidayah Isnin
Ainsatira
Nadia Hanis
Noor Habibie
Bird Jeffry
Arif Najmi
Jeeda
Noorelyzawerni
Syira Khairi
Faezah Elmi
Chooi
Hazwan
Semma(Kak Long)
Suhana Azmi
Zainoor'Ain Jamil
Izzati Zakirah
Nor Adila
Hajar Halina
Norizam
Iynul Farah
Lina Farhana
Nurhumaira Khomsan
Fyezura Asmuri
Khai

************************************************************************************

*Sedang mendengar Flipside - Happy Birthday.

10 comments:

nurhazdv said...

hahaha..i want to be the 1st..haha..takpe2..nasib along yg dulu..erm..rajin tol menaip sume name..hehe..happy befday..nak kek...hii

Faiz Syazwan said...

haha..x dpt la jack,sape suh lmbt sgt,hahaha..awk la bg sy kek,haha..

nurhazdv said...

ok2 la..tak nak kek..nak dslr..hih

k h a y said...

haaa.. apelagi, letak nama ak pulak. LOL..

;)

AyanaAsham said...

again selamat hari lahir
22 untuk seorang lelaki bknla tua mane.xde maknenya!

anyway kim slm kat along (^_*)

fawani said...

happy birthday bro! :D

Faiz Syazwan said...

nur - dslr lg la xleh,haha..no no no..wek..

khay - otw,jap g ak letak,haha..

ayana - hehe..x tua kan,tp mmg akan semakin tua gak,hehe..ok,jap g kem slm along,dia hensem taw,haha..

fawani - thanks dear..:)

juhaida said...
This comment has been removed by the author.
raby said...

banyak tu wish.aha

Faiz Syazwan said...

haha..byk kan,dahsyat2..;P