Thursday, March 31, 2011

Penghujung bulan Mac 2011

Salam kepada semua.

Alhamdulillah syukur, akhirnya sudah sampai ke penghujung bulan Mac. Begitu banyak perkara dan juga program yang berlaku sepanjang bulan Mac ini. Aktiviti-aktiviti yang berjalan adalah seperti yang pernah aku senaraikan di entri pada 06 Mac 2011 yang lalu, iaitu entri bertajuk 'Bulan Mac 2011'.

Setakat ini, semuanya baik-baik saja. InsyaAllah, memandangkan sebenarnya belum cukup syarat bulan Mac ni betul-betul sudah berlalu, ada 1 hari lagi iaitu hari ini, 31 Mac 2011. Semoga segala-galanya berjalan baik saja pada hari ini. :)

Di bulan Mac ini, aku melalui pelbagai pengalaman berbeza. Sebagai contoh, pertama kali aku mengalami perasaan menghantar rombongan pertunangan. Maklumlah, aku hanya mempunyai seorang abang, dan dia lah yang pertama sekali dalam adik-beradikku yang akan melangsungkan majlis dulu. Giliran aku mungkin lambat lagi, lihat pada rezeki di masa hadapan nanti.

Kemudian, pertama kali makan tengahari di hotel. Aku makan di hotel ini dengan tajaan mak cik teman wanitaku, sempena dengan ulangtahun hari jadi teman wanitaku. Perasaan ketika itu begitu lain, sudah tentulah perasaan janggal itu menjelma dalam diri. Aku tak biasa makan di hotel. Kata orang, 'Berpijak di bumi yang nyata'. Aku pegang maksud peribahasa ini dalam diri. Satu hari nanti, mungkin bila sudah senang, bila rezeki sudah melimpah ruah, baru boleh difikir-fikirkan sama ada untuk makan di hotel setiap masa. :P

Baik! Cukuplah merepek di situ.

Kemudian, satu lagi perkara yang tidak dilupakan, dan rasanya lebih tepat jika guna 'jangan dilupakan' adalah ulangtahun hari jadi adik bongsu aku, iaitu Farah Farhana atau lebih mudah dikenali dengan panggilan 'Nana'. Tahun ini dia sudah berumur 15 tahun, tahun PMR untuk dia. Sebelum aku pulang ke Shah Alam, aku sudah membelikan hadiah untuk dia. Hadiah tersebut telah disimpan oleh Kak Wani sebelum diserahkan kepada Nana. Semoga dia menghargai hadiah yang tak seberapa itu dariku. Oh, seperkara lagi, sambutan ulangtahun kelahiran yang ke-21 bagi adik teman wanitaku, iaitu Siti Surina. Aku sertakan sekali dengan pautan ke blog beliau. Selamat datang ke dalam alam 'blogging' diucapkan. :)

Kebelakangan ini, aku sudah mula bermain permainan lazim bagi pelajar-pelajar universiti hatta sekolah, iaitu 'DOTA'. Permainan ini sudah klise dan seringkali dikaitkan dengan hidup golongan siswazah. Aku bermain permainan ini untuk mengisi masa lapang, sambil mengurangkan tekanan yang dihadapi ketika belajar dan mengulangkaji. Mungkin ini juga alasan aku untuk mengurangkan bengang terhadap liputan talian telekomunikasi yang teruk iaitu 'Maxis' di kawasan rumahku. Untuk pegetahuan semua, rumah sewa aku adalah di Shah Alam, bukan di ceruk-ceruk hutan. Sangat tak berakal jika mereka tidak menyediakan liputan yang lebih baik di sini, bandaraya Shah Alam? Pemasaran dan respon pelanggan itu penting, sila ambil perhatian! Oh, mereka tak mungkin membaca entri ini, abaikan. :P

Kasihan teman wanitaku, setiap kali dia menelefonku, sudah pasti akan di jawab dengan suara 'voicemail' yang tak berapa nak lunak tu. *Konon-konon ambil beratlah ni, :P*

Dan seperti yang kita ketahui, penghujung bulan Mac adalah permulaan untuk awal bulan berikutnya iaitu bulan April. Ada sesuatu yang begitu istimewa bagiku di bulan April pada setiap tahun. Bersyukur ke hadrat Ilahi dengan adanya bulan April ini. :)

Err, awal bulan ni maksudnya kena bayar duit sewa kan?

2 comments:

nurhazDV said...

awk tukar tulisan ea?mcm kecik sikit...hehe...amik berat ape ea?hehe..ape istimewa bulan april ea?

Faiz Syazwan said...

sejak ble lak sy tukar kecik?camni jela,sy x ubah2 fancy2 sgt mcm sesetengah org,haha..:p

adalah,istimewa sgt..:)