Wednesday, March 23, 2011

Urusan dengan Pos Malaysia

Salam kepada semua.

Selamat pagi dan selamat hari Rabu. Seperti biasa, hari Rabu adalah hari bagiku merehatkan diri sepanjang hari. Tiada kelas, tiada makmal. Sepatutnya aku perlu berehat, tapi memandangkan ada beberapa perkara perlu aku uruskan dengan Pos Malaysia, aku terpaksakan membekukan rancangan berehat dan santai itu.

Ha, apa dia urusan aku dengan Pos Malaysia ni? Nampak macam projek besar tak?



Tiada apa-apa yang istimewa, tiada projek besar, hanya projek kecil-kecilan sahaja. Tujuan ke pejabat pos nanti adalah untuk mengepos surat serta barang kepada 2 orang kenalan di Johor. Pertamanya, aku perlu mengepos 'Borang Tuntutan Tabung Kecemasan'. Salah seorang rakanku meminta pertolongan berkaitan dengan insurans UiTM, maka ini adalah salah 1 dari prosedur permohonan. Isi borang ini serta hantar beberapa salinan yang berkaitan dengan pengesahan doktor, pengesahan praktikal dan juga salinan akaun Bank Islam. Kemudian, rakanku ini harus menghantar borang dan salinan-salinan yang tersebut kepadaku kembali untuk urusan penyerahan ke pejabat HEP.

Perkara kedua pula, aku perlu mengepos barang kepada rakan yang baru dikenali di 'Facebook'. Dia ini penjual jam di 'Facebook'. Disebabkan aku ini suka melihat-lihat jam, aku telah menambah dia sebagai rakan di 'Facebook'. Dia telah meminta pertolonganku untuk mendapatkan jam tangan 'G-Shock' edisi terhad yang dijayakan bersama oleh 'G-Shock' dan kumpulan bola lisut professional di Jepun iaitu 'Hiroshima Toyo Carp'. Senang cerita, jam tangan ini adalah edisi 'Hiroshima Toyo Carp x G-Shock'. Model ini menggunakan model asas DW-6900. Sedikit sentuhan kolaborasi menjadikan jam tangan ini kelihatan sangat menarik, dan berbaloi jika dijadikan koleksi. Di bawah ini adalah gambar yang boleh didapati di 'internet' dengan mudah.


Di bawah ini pula adalah jam yang telah aku terima semalam dari rakanku di Muar (beliau balik bercuti sementara dan akan pulang semula ke Jepun).


Menarik bukan jam ini? Tapi sudah terlambat untuk aku memilikinya, sesungguhnya ini adalah milik rakan aku. Tapi tidak mengapa, janji punyai jam, boleh melihat masa, itu sudah memadai. Jika ada nilai tambah yang lain seperti tahan lasak, jangka hayat bateri yang lama, itu lebih baik. Kriteria seperti itu yang diperlukan dalam pemilihan jam tangan. :)

Keluar topik sedikit. Semalam aku menerima beberapa barang yang aku kirim juga dengan rakanku yang belajar di jepun itu. Barang ini sangatlah terhad, dan aku tak akan menjualnya seperti dulu. Jika dulu aku menjualnya kerana mudah didapati, tetapi kini tidak lagi. Benda-benda yang terhad ini tidak seharusnya dilepaskan dari genggaman dengan mudah. Bukan mudah untuk mendapatkannya. Sesungguhnya aku ini memang bernasib baik. Alhamdulillah.

'Scotch  Female Caps' - Umpama nyawa dan nadi bagi para 'graffiti writer' di Malaysia. :)
Jadi, sekarang ingin juga berehat seminit dua. Sebentar lagi bangkit untuk melakukan kerja. Sehingga kita bertemu lagi di lembaran entri yang akan dibentangkan pada masa hadapan.

Oh ya, mulakan hari anda dengan senyuman. 

'Senyum, tak perlu kata apa-apa' - Malique.

*Menjadi insan yang baik.

5 comments:

Anonymous said...

hey, i'm mak, from kl. recently i've been wanting to give graffiti a try, but i dont know where to get the spray caps, do you mind teling me where you get your spray caps? and what spray paint you use? you would really help me out, thanks.

Faiz Syazwan said...

helo mak..

im sorry, the spray caps is hard to get nowaday..but u can still try to contact district gallery at bukit bintang..i think they got few caps that u can use for a kickstart..

for the spray paint, i reccomended Nippon Pylox..the normal price is RM7.5 per can..

Khalish Biru Bundle Store said...

Salam....kalau nk jual jam gshock tu wassup sy 0199463979 tq

FAIZ AHAT said...

Terbaikk

flap.etynine said...

Salam bro....jual lg x cap spray 2.....kalau ade nk beli la...