Saturday, February 26, 2011

Menyiapkan 'Assignment CATIA'

Salam kepada semua.

Hari Sabtu ini lain dari hari Sabtu sebelum-sebelum ini. Aku berada di rumah sewa di Shah Alam, tak merayap ke Sungai Buloh kerana ada komitmen lain. Dan sudah tentunya mengenai 'assignment CATIA' yang perlu aku siapkan dan hantar pada 03 Mac 2011 nanti. Dari pagi hingga ke saat aku menaip entri ini, baru sahaja siap kedua-dua lukisan.

Oh, lupa nak mengenalkan anda semua kepada 'CATIA'. 'CATIA' adalah singkatan bagi perkataan 'Computer Aided Three-dimensional Interactive Application'. Dibangunkan oleh Dassault Systemes. Kegunaannya juga sangat meluas di dalam bidang kejuruteraan, dari melukis, hingga ke menguji ketahanan sesuatu model atau prototaip. Tak perlu panjang lebar mengulas, berikut merupakan kerja-kerja yang telah aku siapkan dan bakal dihantar. Aku berasa sangat puas hati kerana berjaya menyiapkan tugasan ini. Tahniah kepada aku. :)

|Assignment 1A - Shaft Casting Hanger|
*Klik untuk paparan lebih besar

|Assignment 1B - Gear Box Cover|
*Klik untuk paparan lebih besar

Kesimpulannya, aku sangat penat kerana asyik menghadap komputer riba untuk masa yang lama kerana menyiapkan tugasan ini. Aku rasa aku perlukan rehat malam ini.

Selamat malam semua. :)

*Rujukan - CATIA

3 comments:

Mak Uteh said...

Ooooo ini CATIA rupanya...nama dia comelkan....

Faiz Syazwan said...

hehe..nilah dia,benda ni nak buat perlu fokus..klu x fokus boleh silap banyak,pastu sure tensen,haha..

nurhazDV said...

mak utih..ani jeles ngan catia...hahaha...