Monday, April 6, 2009

Motor oh motor

Pada hari Selasa yang lepas, abangku bersama dengan rakannya telah ke Shah Alam untuk mengambil motor SR Lagenda ku yang sebelum ini mengalami kerosakan akibat kemalangan.

Kondisi jentera motor agak tip top lagi. Body set juga telah ditukar dengan yang baru kerana body set lama telah pecah semasa kemalangan. Cuma terdapat beberapa bahagian yang aku kurang berpuas hati iaitu di bahagian brek kaki, speedometer, kabel lampu belakang, dan juga bateri.

Di setiap bahagian yang disebut, aku terpaksa menukar brek kaki yang baru, yang berharga RM12. Bateri baru juga telah diganti dan berkos RM32. Agak banyak kos yang aku keluarkan untuk membetulkan semula motor ini. Apa lagi masalah motor ini? Ekzos dah nak jahanam, hahaha... Mahal beb nak kena beli. :-(

Sebelum ini, pihak peguam telah menghantar motorku di bengkel dan bengkel tersebut telah mengecaj hampir RM800 untuk perubahan yang aku sangat-sangat tidak berpuas hati. Haih.

Berikut merupakan motorku.

Motorku sebelum perubahan.

Motorku selepas penambahbaikan.

Jadi, jika sudah siap motornya, harus ke mana lagi?

Pada Jumaat malam Sabtu yang lepas (3hb April), semestinya pada waktu malam lah, aku, abangku bersama kawan kami telah ke Bandar untuk sesi round-round town. Kebiasaan bagi kami untuk pusing-pusing bandar pada hari minggu. Bukan mat rempit ye, jangan salah anggap. :-)

Kami keluar kerana roadtax motor habis pada 3hb April, jadi bolehlah kami placing sebelum habis roadtax. Hahaha...

Aku bersama Along.

Along bersama Zai.

Motorku dan motor Zai di Dataran batu Pahat.

Motorku di Dataran Batu Pahat, parking menghalang kereta lain, hahaha...

Destinasi seterusnya bagi kami ialah tempat mengisi perut. Kami memilih untuk lepak di warung berhadapan dengan Supreme. Santapan kami ialah Tauhu Goreng, sedap woo. :-)

Semasa perjalanan pulang, motor kami telah rosak, kerana terdapat litar pintas pada kabel lampu belakang. Akibatnya, Zai terpaksa menolak motor kami hingga tiba di rumah.

Huh, penat juga malam tu. :-P

Setelah melakukan pemeriksaan, speedometer telah rosak dan terpaksa ditukar dengan yang baru, dan berharga RM9.50. Kemudian, kabel lampu belakang juga telah ditukar juga kerana telah berlaku litar pintas pada kabel sebelum ini. Ianya menyebabkan aku terpaksa mengeluarkan kos sebanyak RM12.

No comments: