Saturday, June 6, 2009

Kelmarin, hari ini, dan esok

Salam kepada semua.

Seperti biasa, aku minta maaf kerana dah lama tak mengemaskini blog ini. Aku menjadi begini atas alasan yang munasabah juga kiranya. Kebelakangan ini, aku perlu menguruskan beberapa perkara yang penting.

Pertama sekali, menguruskan perkara berkaitan dengan pendaftaran dengan Ceramic Business Club. Ok, perkara ini telah diuruskan pada 1 Jun 2009 yang lepas. Terima kasih Hazwan kerana telah menolong aku menyelesaikan pendaftaran.

Kemudian, aku juga semakin sibuk dengan forum Carigold, di mana aku mendapatkan beberapa keperluan yang aku rasa aku perlukan buat masa ini. Antaranya ialah perkhidmatan untuk 'convert' plan nombor Maxis aku kepada plan 'Hotlink Youth Club'. Aku difahamkan oleh rakan-rakanku bahawa mereka yang telah mengaktifkan 'Campus Zone' akan mengalami 'convert' plan secara automatik. Masalah yang aku hadapi ialah, sebelum ini aku menggunakan 'post paid' di mana 'campus zone' yang aku aktifkan sebelum ini telah dimansuhkan secara automatik. Aku menukar kembali kepada 'prepaid' pada awal bulan Januari. Tak sempat untuk mengaktifkan 'campus zone' kerana aku berada di rumah, maka aku terpaksa berikthiar untuk menukar ke pelan 'Hotlink Youth Club'. Di forum Carigold, ada beberapa orang yang menawarkan servis ini, dan memerlukan kos sebanyak RM25. Ok ke?

Seterusnya, aku juga sibuk melakukan pembelian produk dari internet. Produk yang dimaksudkan ialah Jus Intra @ Jus Herba 23 Dalam 1. Ok, untuk mendapatkan Jus Intra ini, kita perlu mendapatkannya dari pengedar. Aku mengetahui mengenai produk ini dari 'flyers' yang aku terima. Begitu banyak testimonial pelanggan dan rata-rata mereka berasal dari Batu Pahat, kenapa begini agaknya? Aku juga telah menghubungi pengedar dan beliau menyatakan harga bagi produk ini ialah RM138. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai produk ini, aku telah melakukan beberapa 'survey' di internet. Produk ini merupakan produk antarabangsa, dan merupakan produk yang berjaya.Akhirnya, aku telah singgah di web e-anggun yang menawarkan jualan produk secara 'online'. Harga Jus Intra di web ini ialah RM129, iaitu RM9 lebih murah dari harga pengedar sebelum ini. Aku terus melanggan secara 'online' dan pembayarn dilakukan menggunakan Maybank2u. Lebih cepat dan senang.

Akhirnya, pada hari Rabu lepas (3 Jun 2009), aku telah menerima Jus Intra ini yang telah dihantar menggunakan Pos Laju. Aku amatt berpuas hati dengan servis yang diberikan oleh pihak e-anggun. Sebarang pertanyaan yang aku ajukan melalui e-mail juga di jawab dengan cepat, memang betul-betul servis mesra pelanggan. Maka, aku dengan senang hati mempromosi web e-anggun ini. Aku bagi 5 bintang. :)

Kotak berisi Jus Intra

Jus Intra

Selain itu, beberapa hari ini, aku juga dengan rajin telah memuat turun beberapa ebook percuma yang berkaitan, oleh kerana banyak sangat ebook percuma, aku perlu memilih yang perlu sahaja. Tadi pagi juga aku telah memuat turun beberapa ebook. Semuanya berkaitan dengan perniagaan internet dan juga tentang pengurusan web atau blog. Banyak info yang aku perolehi melalui ebook-ebook tersebut. Masih banyak lagi untuk di khatamkan.

Sebentar tadi, aku mengikut keluargaku ke bandar untuk membayar ansuran di Courts, membayar duit motor dan juga kereta. Kemudian, kami ke Carefour untuk berbelanja. Banyak juga yang keluarga borong, kebanyakannya ialah barangan dapur. Balik dari Carefour, kami singgah di Farmasi Kinabalu di Bukit pasir. Tujuan aku ialah untuk mendapatkan 'Ebene Bio Ray Knee Guard'. Kenapa? Ok, lutut aku telah menjadi lemah kerana lama tidak digunakan, maka satu caranya ialah menggunakan 'guard' lutut. Walaupun mahal, aku terpaksa juga membelinya untuk menguatkan semula kaki. Resit di ambil untuk diserah kepada pihak peguam untuk 'claim' duit perubatan kakiku. Jadi, jangan risau. :)

Tiba di rumah pada jam 7:40 malam, terus ke bilik air untuk berwuduk dan solat Maghrib. Kemudian, rakanku di sekolah rendah iaitu Faiz Ahmad, telah menghantar mesej dan mengajakku berjalan. Pada mulanya, kami ke rumah Zul untuk mengambil 'skateboard' Faiz Ahmad, namun Zul tiada di rumah. Maka, kami hampa lalu ke bandar untuk melepak. Tiba di bandar, aku meminta Faiz Ahmad ke Bank Islam kerana aku ingin mengaktifkan 'online banking' Bank Islam, sebagai kemudahan. Kemudian, cuci mata di Dataran Batu Pahat. Ok, tiada yang menarik. Bosan, lalu kami bergerak pulang. Singgah sebentar di 7 Eleven untuk membeli air. Faiz Ahmad juga telah memesan burger untuk kami berdua. Kebetulan, aku tengah lapar, jadi dapatlah mengisi perut. Ok, Faiz Ahmad yang belanja, sebab aku tiada duit, hahaha...

Kemudian, balik, dan terus menonton cerita 'Scary Movie' di TV3. Kelakar, namun aku dah pernah menontonnya sebelum ini. Layankan saja.

Esok, ada majlis walimatul urus di rumah kawanku. Kakak kepada kawanku akan bersanding esok, tahniah di ucapkan. Aku bila lagi agaknya? Hahaha... InsyaAllah ada rezeki, dapatlah aku membina masjid, doakan saja anda dapat makan nasi minyak di rumah aku . :)

Baiklah, sampai di sini saja coretanku, semoga berjumpa lagi di entri akan datang. InsyaAllah.

Salam.

4 comments:

khayze said...

Aku pernah minum Intra. Sedap rase die.. Disebabkan pakcik ak jd die nye agent la lebey kurng, dpt la harga murah cket. heheh. =D

nnt kawen ajk ak g kenduri okai. satu geng ak bwk nnt. haha.

Faiz Syazwan said...

Intra ni,ko ckp best?xdela best sgt,tp ok la kot..mmg rs ehrba la,tp x seteruk rasa ginseng herba yg aku penah minum sebelum ni,hahaha..bape leh dpt murah tu?leh aku order kat ko kan..ckp ko yg nak,mst lg murah dpt..hehe..

aku mst ajak ko punya la,ajak rmi2..tp ko leh ke dtg jhr ni?takut sesat je..td kwn aku dr kl dtg,sesat dah..hahaha..

khayze said...

ak xckp bestlah. ak ckp sedap je. rase die pelik tp sedap. hahahha.. green tea yg org tak suke pon ak ase sedap. haih2.. bpe dpt murah tuh, xde la murah sgt. still 100 kot.

haa, ad je member ak kpg nye kt johor. so, xde mslh.xpon, kitrng nek bus, ko amik la kitrng.. hahha

Faiz Syazwan said...

haha..best gak la,tp pelik sket rs dia..klu dlm rm100 tu,kira ok la kan..leh je aku nak suh ko belikan..hehe..aku green tea x ok,jasmine tea pun x ok..haha..xleh masuk..

ha,leh je..dtg je,t aku angkut naik toyota alphard aku..haha..