Saturday, April 24, 2010

Minggu belajar.

Salam kepada semua.

Entri baru, akhirnya. Kebelakangan ini, aku kerap mengambil masa yang lama sebelum membuat entri baru. Kenapa? Sebab aku inginkan sebuah entri yang tak banyak merepek dan merapu sangat. Dengan itu, baru aku akan lebih menghargai setiap satu luahan dan pandangan aku di dunia maya ini. Ok, berhenti berfikir macam orang matang. :p

Sebelum ini, aku ingin sekali membuat entri berkenaan seseorang yang aku kenali dari dulu di blog dan di 'Facebook' sejak sekian lama, namun tidak pernah bersua muka. Namun, akhirnya aku berkesempatan berjumpa beliau akhirnya, di Malaysia, bukan di Australia. :) Aku sangat gembira dapat berjumpa beliau. Akan aku kupas sedikit mengenai beliau di entri yang akan datang, itu pasti! Sabar itu separuh daripada iman. :)

Sekarang, aku masih lagi dalam mood 'study week', walaupun rakan-rakanku telah memulakan sesi peperiksaan akhir semester mereka. Ok, memang beruntung kerana aku mempunyai banyak masa terluang, namu tak boleh dibazirkan begitu saja. Masa akan tetap berjalan, dan kita manusia akan tetap ketinggalan di belakang masa. Jadi, masa yang ada akan aku gunakan untuk mengulangkaji pelajaran. InsyaAllah akan ada kebaikan daripada tindakan mengulangkaji awal ini. Seperti yang diketahui, kertas pertama peperiksaan akhir semester aku adalah pada 02hb Mei 2010, iaitu subjek 'Further Calculus'. Masih ada lebih kurang 9 hari sehingga tarikh tersebut. Berusaha!

Kini, aku seringkali berulang-alik ke fakulti untuk mengulangkaji pelajaran. Jika tidak, aku akan ke Perpustakaan Shah Alam pula. Tempat-tempat yang sunyi, di mana aku akan dapat menumpukan perhatian dengan sepenuhnya. Itu penting. Kalau aku belajar di restoran mamak, di kompleks membeli-belah, mana mungkin akan masuk di kepala segala-gala input tersebut? Tak mungkin, bagi kes aku.:) Jadi, belajarlah di tempat sunyi. Hahaha..

Oh tidak, aku merepek di atas ini. Haih. Kecewa dengan diriku.
Ok, aku ingin menyambung mengulangkaji. Tak sanggup merepek dengan lebih lama. Lain kali aku kemaskini entri lagi. Doakan aku berjaya mengulangkaji dengan jayanya. Yeah!

:)


Rakan belajarku. Arif & Farahana. Nampak comel setelah di edit. :p

*Sedang mendengar lagu Boys Like Girls feat Taylor Swift - Two Is Better Than One.

7 comments:

The Lulu said...

rajin nye ulang alik fakulti.
sy rajin ulng alik fb jer..hehe
erm..hope u got dean's list this sem.. ;P

huhuu.mmg nmpk comey mreka disitu
eh, gne pe edit camni?

nurhazDV said...

hehe..ulang alik je..tp tak bacepun buku..haha..mane gmbr rakan blajasehidup mati awk tuh mohd faiz?hehe..

da2..gi stadi...

Anonymous said...

uih,lmbt lagi tu.
lalalallala

Faiz Syazwan said...

ana - haha,taw xpe..fb pun kne gak even exam,haha..

ni edit gne photoscape,silalah donlod,hehe..

nurhaz - nak upload ke?2ggu edit kaw2 dulu ea,haha..

yna - taw xpe..lmbt lg..lalala..

Dekna said...

hey bro..
lama tak teguq kan..
hehe..
goodluck exam eh!! :)

khayze said...

uii! Good luck exam okai!! =)

Faiz Syazwan said...

zaty - haha,lama gak la..lately ni mcm bermalas2an sket,nk buat entri pun amek ms,haha..thanks ya..u too,gudluck in ur life..:)

khay - thanks..ko pun sm khay,gudluck di korea,hehe..