Saturday, May 16, 2009

Kemaskini yang melampau?

Salam kepada semua.

Kawan-kawan, aku nak minta maaf lah sebab lama sangat dah tak mengemaskini blog. Aku pun tah tahu menahu kenapa kebelakangan ni, rasa macam tak larat nak mengemaskini blog walhal aku sentiasa mempunyai masa lapang. Mungkin aku ada komitmen lain, tapi aku pun tak nampak ke mana komitmen aku tu. :)

Bercerita mengenai beberapa perkara yang berlaku beberapa hari lepas, memang banyak sebenarnya yang aku nak luahkan. Tapi semua terbuku di hati.

Beberapa hari lepas, aku telah berkenalan dengan seorang gadis bernama Nor Safina, di mana aku telah 'request' sebagai kawan di Facebook. Akhirnya, kami mula berhubung melalui YM (Yahoo Messenger). Banyak cerita kami telah bincangkan sepanjang berbual. Hehe... Oh ya, jangan fikir bukan-bukan ya, dia sudah berpunya, jangan fikir aku ni jahat. :P

Selain dari Safina, aku juga telah berkenalan dengan seorang lagi blogger iaitu Shikin. Dia ni berusia 2 tahun lebih tua dari aku, jadi aku lebih selesa menggelarnya Kak Ekin. Dia juga menjadi teman aku untuk berborak di YM. Belajar di UKM, berada di tahun akhir dan mengambil jurusan Environmential Health. Buat masa sekarang, dia sedang menyiapkan tesisnya sebelum balik ke kampung halaman di Muar. Memandangkan kami duduk berdekatan (tak dekat sangat,tapi boleh lah), maka aku bercadang ingin beraya di rumah dia. :)

Aku juga ada berborak dengan Tajuddin senpai, dan aku telah meminta Yahoo ID senpai yang aku kenal. Antaranya ialah Syahid senpai (senior JAD & MRSM Mersing), Shahrin senpai dan juga Musab senpai. Sempat juga berbual dengan mereka.

Dalam beberapa hari kebelakangan ini juga, keputusan mengenai siapa penyandang sebenar kerusi Menteri Besar Perak juga telah diputuskan. Keputusan Mahkamah Tinggi tersebut berpihak kepada Datuk Seri Ir Mohamad Nizar Jamaluddin. Alhamdulillah, aku yang mendengar berita ini telah berasa gembira dan bertakbir, Allahuakbar. Akhirnya, sistem perundangan telah dibersihkan dari pelbagai tohmahan negatif. Sedang beliau mengambil balik kerusi beliau, beliau telah menjalankan tugasnya dengan memecat 2 orang penting kepada parti kerajaan. Dan berita buruknya ialah, Menteri Besar haram kerajaan Perak telah memfailkan rayuan dan rayuan tersebut telah diterima. Nampak sudah berlaku semula kepincangan di dalam sistem perundangan. Dan khabarnya nama hakim yang menerima permohonan rayuan ini ada disebut di dalam video VK Lingam yang mencetuskan kontroversi satu ketika dulu.

Semasa aku menulis entri ini juga, aku sedang menonton televisyen. Terdapat liputan mengenai langkah-langkah yang akan dilaksanakan oleh parti komponen kerajaaan, iaitu dengan melaksanakan kursus penulisan blog. Baru mereka faham, jika mereka menguasai media cetak, tak bermakna mereka boleh menguasai media elektronik. Dengan ini, mereka tidak akan dapat menipu rakyat lagi, dan mereka seda rakyat telah kehilangan kepercayaan oleh rakyat. Sikap menggelabah telah dicetuskan mereka disebabkan kebodohan percaturan mereka sendiri.

Aku sedar ramai di luar sahabat-sahabatku yang tidak kisah tentang keadaan politik negara, mereka sibuk bercakap tentang perebutan, rasuah, itu dan ini tanpa mereka sedari fikiran mereka telah disogok dengan penipuan melampau-lampau oleh kerajaan pemerintah. Aku pernah seperti mereka, jujur aku cakap. Tapi aku telah terbuka hati setelah mengetahui semua yang berlaku pada bekas timbalan perdana menteri iaitu Datuk Seri Anwar ibrahim. Tahukah anda, bahawa semua yang berlaku (liwat) adalah konspirasi semata-mata yang dilancarkan oleh mantan perdana menteri? Jika anda mengetahui kebenarannya, anda akan tahu betapa teruknya kerajaan pemerintah.

Oh maaf, jika ada yang marah atau sakit hati dengan penulisan aku, aku peduli apa. Ini adalah pandangan aku. Oh emosional pula aku. :)

Kemudian, aku juga telah bertindak mencari-cari benda yang menarik di moresales, manalah tahu ada barang yang aku berminat, dan memang benar, aku telah berminat dengan cincin dan juga jam tangan yang cukup bergaya. Oh, jika ada duit, bakal ku beli jam tersebut. :)

Semalam, aku telah berhubung dengan Ely, dan bertanya mengenai handphone nya. Rupan-rupanya dia telah mempunyai handphone yang sama sepertiku iaitu SE K660i, dan juga warna yang sama. Oh tidak, aku telah memutuskan untuk mendapatkan SE W980i secepat mungkin. :P

Pagi ini, Achik yang ku kenali semasa Induksi Kejuruteraan dulu, telah meminta aku untuk meng'ushar' harga untuk handphone model SE W910i dan juga SE W595. Setelah berjaya meng'ushar', aku telah mendapat harganya iaitu RM620 (SE W910i) dan juga RM700 (SE 595).

Baru sebentar tadi, aku membaca blog sahabatku sewaktu di MRSM dulu. Aku dapat fahami apa yang dia hadapi, di dalam dilema. Oh, dia perlukan masa. Aku berdoa dia dapat menghadapi segala cabaran dan dugaan. InsyaAllah.

Dan sekarang, aku ada perkara untuk di selesaikan dengan Hazwan. :)

Berjumpa di entri akan datang!

Salam.


----------------
Now playing: ST 12 - Jangan Pernah Berubah
via FoxyTunes

9 comments:

peijan said...

kemas..
kemas...
kini...
kini...
huhuhu..

~pRINCEss LaVENder~ said...

suke word ni 'jika anda mengetahui kebenarannya, anda akan tahu betapa teruknya kerajaan pemerintah'..=)

HAZWAN17 said...

ko nk setel ap dgn ak weh hahaha

Adzfar said...

weewit. skang borak2 dengan awek je. patut xnak ym aku. haha

nopx brightside said...

peijan - haha,apakah itu?kemas..kini..mengejek siut..lalala..

mira - memang betul,bila taw kebenarannya,mmg kita akan taw siapa yg benar siapa yg salah..

hazwan - haha,dah setel dah pun kan,ttg CBC la apa lagi..haha..

adzfar - haha..bukan xnk ym la beb,ko pun mcm nak bz slalu je..haha..tfa pun jrg ym aku dah..huhu..

norsafina said...

mak aih...ltak ek name dlm blog..bangga tu..tp kn..awat mention dh berpunye ni.. adess..kantoi

ely_cakap said...

keco r..dy yg tiru ak bli hp tu
har3..ak bli g murh..:-P

nopx brightside said...

fina - sj je nak promote fina,hehe..tp ok la mention dah berpunya kan,xde la org nk kcu..hehe..lalala..:)

nopx brightside said...

ely - haha,sape tiru sape ni ok?hahaha..aku nak beli hp br nnt,nnt aku tyg kat ko..muahaha..