Thursday, March 26, 2009

Aku yang semakin buntu?

Memang benar aku semakin buntu.

Kenapa?


Terfikir semula saat aku mendapat surat dari PTPTN. Penangguhan bayaran pinjaman bagi semester 1 2009/2010.


Oh tidak!!!


Kini aku sedang berfikir-fikir cara untuk mencari duit ni. Dengan keadaan aku yang kurang upaya buat masa ini, aku semakin buntu. Huhu...


Teringat pada kawanku yang pernah meminjam sebanyak RM1500. Dan telah memulangkan sebanyak RM500 kepadaku setelah digertak. Kini tinggal lagi baki RM1000. Adakah perlu aku memberi muka kepadanya? Sudah hampir 6 bulan pinjam, tapi setakat ini cuma membayar RM500. Oh tidak sama sekali, aku perlu bermain kasar. Orang seperti itu perlu di ajar. Aku perlu menghubungi mak ciknya dan meminta detail tentangnya. No handphone nya juga sudah di tukar. Inilah gaya seorang bacul. Aku berniat menolong, tapi apa yang aku dapat? Tahi?


Atau aku perlu bertindak melaporkan kepada pak cik ku yang juga seorang anggota polis? Nantikan sajalah wahai manusia bernama Azim. Aku akan menuntut hak aku!


Aku dah susah, tapi dia tetap buat tak tahu menahu. Tak guna memberi muka terhadap orang seperti ini.

2 comments:

Dr. Russell Norman Murray said...

Very cool blog header.

Russ:)

Faiz Syazwan said...

Thanks for comment.

It's not my art,just pick it somewhere.

:-)