Saturday, March 7, 2009

Kakak angkatku

Pada malam 5hb Mac yang lepas, aku telah mengikut keluargaku ke bandar untuk membayar hutang di Courts Mammoth. Selepas pembayaran, ibuku ingin mencari barang di 1 Stop, dan tekalah apa yang aku jumpa?

Kakak angkatku, iaitu Kak Nurul. Dia telah naik pangkat, menjadi penyelia (supervisor). Sekali pandang, aku terkejut! Selama ni aku tengok dia bekerja di 1 Stop cuma memakai baju warna kuning. Tapi malam itu, aku melihatnya memakai baju warna biru. Ada kemajuan, getus hatiku.

Kak Nurul ni comel orangnya, kecil je. Hahaha... Umurnya tak silap dah 25@26 tahun. Agak berumur berbanding aku. Hehehe... dia dah bekerja di 1 Stop lebih kurang 3 tahun. Aku pernah menjadi yang terawal bekerja di 1 Stop sewaktu pembukaan pertama cawangan 1 Stop di Batu Pahat, iaitu di tapak lama pawagam REX. Kemudian aku telah ditugaskan ke Muar untuk membuka cawangan. Dan juga ditugaskan membuka cawangan seterusnya di Batu Pahat iaitu di tapak lama pawagam ODEON. Banyak juga pengalamanku, hehehe...

Aku juga sempat mengambil gambar bersama Kak Nurul semasa dulu dan baru-baru ini.

Gambar 3 tahun yang lepas

Gambar pada malam tersebut

No comments: