Wednesday, March 18, 2009

Menonton filem Geng dan Watchmen

Salam kepada semua.

Dah hampir 2 hari juga aku tak mengemaskini blog ini. Salah satu sebabnya ialah, kelajuan internet yang seperti kura-kura ataupun lebih layak lagi dengan panggilan siput. Hehehe...


Pada 16 Mac, iaitu 2 hari lepas, aku telah mengikuti abangku ke bandar bersama-sama kawan baiknya. Pada mulan
ya aku tak terasa nak ikut sama, tetapi aku bosan duduk di rumah. Akhirnya, aku terpaksa juga mengikut. Hehehe... (padahal memang nak ikut)

Kami ke Summit Parade untuk menonton wayang. Kawan abangku bernama Wani, tak pasti apa nama panjangnya. Maaflah ye kepada Kak Wani. :
-)
Kami segera ke GSC yang terletak di tingkat 3 Summit. Terasa juga konfius untuk memilih filem untuk ditonton. Belek punya belek, akhirnya kami memutuskan untuk menonton filem Geng, walaupun agak terlambat. Filem ini te
lah lama berada di panggung, cuma tak berkesempatan untuk menonton. Yang aku rasa pelik adalah, kami menonton 2 filem pada hari tersebut iaitu cerita Watchmen. Aku tak pernah terfikir untuk melakukan perkara ini. Ini semua idea Kak Wani dengan Along. Haih. *mengeluh*

Tiket yang kami terima untuk cerita Geng ialah pada
pukul 12:00, manakala untuk cerita Watchmen pada pukul 3:15. Kami sempat merayap, tawaf satu Summit. Penat juga aku, sebab kena pakai tongkat. Malu pun ada, tapi apa kan daya. Aku buat tak tahu menahu je. Bergaya juga memakai tongkat. :-)

Poster Geng

Cerita Geng sememangnya seronok dan juga mencuit hati. Aku juga kagum dengan produk buatan Malaysia ni. Filem animasi yang aku rasa agak hebat. Tahniah kepada tenaga produksi LES' COPAQUE. Aku menonton dengan agak fokus, sebab tak nak ketinggalan babak-babak yang melucukan. Anda pernah melihat Vespa belumba atau ayam yang jahat (suka mendengki)? Kalau nak tengok, tontonlah cerita Geng. :-)


Cerita Watchmen pula (adaptasi dar
i komik), memang tak dinafikan kehebatannya. Pada permulaan cerita, memang rasa agak tak faham walaupun bunyi efek yang agak hebat. Bila dah agak lama menonton, aku mula faham sedikit demi sedikit. Aku sukakan semua soundtrack cerita ini. Semuanya amat menarik, dan sedap di dengar.

Babak menarik dalam cerita ini, sewaktu kemuculan Dr. Manhattan (berbadan biru) yang aku rasa tak akan wujud di alam nyata.
Kuasanya tak terkalahkan. Memang gempak, tapi ini hanyalah cerita rekaan. Hehehe.. Manakala watak yang sentiasa teguh pendirian ialah Rorschach. Wataknya memang agak radikal berbanding watak lain. Semuanya bermula selepas kematian The Comedian yang dibunuh orang. Cerita yang menarik, anda harus menontonnya.

Poster Watchmen

Rorschach yang cool

Aku baru sahaja selesai memuat turun lagu-lagu filem Watchmen di 4Shared. File zip bersaiz 60MB yang mengambil masa selama 5 jam untuk di muat turun. Saki hati juga. Tapi puas hati sebab dapat dah lagu-lagu tersebut. :-)

Cuba dengar lagu ini :


Bob Dylan - The Times They Are A Changin'

Simon & Garfunkel - The Sound Of Silence


Lagu yang menarik sekali. Dan telah berfungsi sebagai ringtone handphone ku. Hehehe...

Dan terima kasih kepada Kak Wani sebab belanja. :-)

No comments: