Monday, May 18, 2009

Jam tangan bergaya atau kebudak-budakan?

Salam kepada sahabat-sahabat dan para pembaca sekalian.

Apa khabar anda semua? Diharapkan semuanya sihat-sihat belaka. Bagi yang sedang bercuti tu, aku ucapkan selamat menjalani kebosanan cuti, hahaha... Oh kenapa? Sebab aku dah bosan cuti lama sangat! :)

Bukan itu sebenarnya tujunku menulis entri ini, sedangkan telah terang lagi bersuluh, tajuk aku kali ini ialah seperti tertulis di atas. Jadi, tanpa membuang maa, ayuh kita teruskan. :)

Oh, kali ini aku akan membincangkan mengenai jam tangan. Kenapa? Sebab aku dapat tengok jam tangan yang bergaya dan mempunyai teknologi yang tinggi (musykil dengan ayat aku sendiri). Sejak kecil lagi, bagi yang berkongsi zaman kegemilangan kanak-kanak seperti aku, mereka akan mengetahui wujudnya hero-hero bertopeng. Ha, siapakah mereka? Siapa lagi kalau bukan Power Rangers! Aku tak kan bercakap dengan lebih lanjut mengenai episod-episod Power Rangers, sebab aku sendiri pun dah naik pening tengok banyak sangat episod. Hahaha...

Jika kita perhatikan di dalam setiap babak pertarungan, kita akan nampak mereka berkomunikasi dengan bercakap pada tangan. Betul ke tangan? Oh tidak, mereka bercakap dengan jam tangan sebenarnya. Jangan anda anggap mereka gila, tidak sama sekali. Malah mereka lah yang bijak. Bermulanya dari cerita seperti Power Rangers ini, maka wujudlah jam tangan yang membolehkan kita berkomunikasi. Sebenarnya, ada banyak cerita yang memaparkan jam tangan sebagai medium komunikasi .

Sebenarnya, aku perasan mengenai jam tangan te
lefon (watch mobile phone) ini di chinavasion, jadi aku rasa sangat teruja. Walaupun aku rasa agak terlambat, tak salah aku ingin berkongsi dengan anda semua. :)

Maka, aku akan berkongsi dengan anda semua, bagi yang tidak mengetahui bahawa alatan canggih seperti ini wujud. Terdapat banyak jenis jam tangan ini, terdiri dari syarikat pengeluar yang berlainan. Di sini aku akan memaparkan sebuah model yang agak lawa (bagi aku).

Setelah melihat model jam ini, apakah pendapat anda? Adakah ianya bergaya atau kebudak-budakan? Aku difahamkan model seperti ini akan menjadi trend pada beberapa tahun akan datang. Ianya satu kemudahan bagi kita, tapi jangan lupa, harganya juga setaraf dengan harga model-model handphone biasa. Malah, ada juga yang menjejak RM3000 bagi jenama LG.

Adakah aku akan mendapatkan jam ini? Aku akan fikir-fikirkan memandangkan aku ingin membeli jam G-Shock baru setelah jam lama yang aku miliki telah rosak. :)

Tapi tak mustahil juga, kerana sebulan aku dapat RM700, apa aku kisah kan. Hahaha... Ops, jangan boros, amalan syaitan. :P

Berjumpa lagi di entri akan datang.

Salam.

11 comments:

Tfaaaaaa said...

nakkkk..hahahha

Faiz Syazwan said...

nak ke?kumpul la dlm USD150,then belilah..mhl tu..hua3..tp mcm best kan,leh call org mcm power rangers..yay,owh bestnya..lalala..

Tfaaaaaa said...

hello hello <<--- tfa tgh testing call paes ni.tfa dh beli tau.
wahahahahaa

perol said...

sbijik cam jam aku

Faiz Syazwan said...

tfa - haha,xleh tpo..lalala..tfa kumpul duet la,g beli makan kat mcd je keja..

hahaha... :)

fahrul - yeke ko ni?kaya sey..tp ko gne x jam tu?

hehe..

piiiiinaaaaat said...

adess..
nk jd power rangers lak..
huhuhuh
jd yg kale pink ek
haha..
seyes..
cntik jam tu

Tfaaaaaa said...

hahha..mcd sedap ape.kahkah

Faiz Syazwan said...

fina - haha..nak jd power rangers pink?boleh2,silakan..beli dulu jam tu ok..hehe..

klu ada duit,beli lah..plan gak nak beli,kumpul2 duit ni..:)

Faiz Syazwan said...

tfa - mmg best,klu tfa blnja faiz..hehe.. :P

Milimilo said...

woah,xmampu ade jam yg hebat2 nih..pakai jam murah je..janji bleh tgok mase n thn lame..heeee ;)

Faiz Syazwan said...

milo - hehe..pki jam yg mak bg kan tu,hehe..xpela,ni kan trend ms depan,ms2 dpn t leh la pki..hehe..

:)