Tuesday, May 19, 2009

Kuiz di Facebook?

Salam.

Selamat sejahtera kawan-kawan!

Pagi ni, aku bangun lewat lagi, sekitar jam 10 pagi juga, oh jangan salah sangka, aku bangun untuk solat Subuh tadi, cuma menyambung tidur walaupun ku tahu tidur selepas Subuh tu tak elok. Tapi apakan daya, aku terasa mengantuk, oh jangan begini, aku tak suka tidur selepas Subuh (sepatutnya begini). :)

Jadi, aku malas nak memanjangkan benda-benda merepek yang aku fikirkan. Semalam, aku mengemaskini akaun Facebook aku, sempat juga aku menjawab banyak kuiz yang ada, walaupun merepek, aku buat juga sebab nak isi masa yang lapang. Apa yang aku ingat aku dah menjawab kuiz yang Hazwan buat. Aku tahu sedikit sahaja perkara tentang Hazwan, jadi aku tak kisah kalau tak dapat 100%, sekurang-kurangnya aku kenal dia juga. Haha...

Dengan itu, aku juga berjaya membuat kuiz aku sendiri. Tapi yang kelakarnya, semua jawapan yang aku bagi, sama je, cuma format saja yang membezakan. Jadi aku rasa macam bangang je buat jawapan yang sama. Malam tadi, aku periksa semula kuiz tersebut, dan aku mengambil keputusan untuk membuat kuiz tersebut, iaitu Part 2. Di kuiz Part 2 ni, aku telah menambah beberapa soalan, dan juga jawapan juga berlainan, tak sama langsung. Jadi, yang akan mendapat 100% cuma family aku saja. Sebab mereka lebih mengetahui aku dari kawan-kawan, melainkan kawan-kawan aku ni suka mengekori aku ke mana saja. Hahaha... Gila ke nak ikut aku setiap masa. :P Jadi, kawan-kawan aku yang mengambil kuiz ni, di harap jangan la 'frust', sekurang-kurangnya, anda kenal aku juga. Terima kasih kawan-kawan.

Malam tadi juga, aku meminta pertolongan Hazwan untuk menyelesaikan sesuatu perkara, tapi semuanya dah terbalik, kami yang diselesaikan. Anda faham? Jangan minta kami jelaskan, sungguh memalukan. :P

Sebentar tadi, aku melakukan 'blogwalking' lagi. Sahabat 'blogger' ku yang dah lama menyepi, iaitu Tieha, akhirnya kembali. Sempat juga membaca entri baru beliau. Dan juga Tfa yang telah meninggalkan komen di entri ku yang memaparkan jam tangan bergaya. Hahaha... Aku juga ke blog saudara Budhi. Di blog saudara Budhi ni, banyak info anda akan dapat, penuh dengan pengisian dan info. Anda dipersilakan melawat blog beliau. Dan di blog sahabatku di MRSM Mersing, iaitu Naza. Bagi anda yang suka membaca penulisan yang merapu atau separuh fiksyen, boleh lah ke blog beliau. Dijamin anda berasa pelik, Naza si pemikir. Hehe.. :)

Susu Alpha Lipid ku yang telah habis, maka aku dah tak dapat minum susu lah. Mahal pula nak beli susu tu. Tapi aku dah dapat rasakan perubahan pada tulang peha kananku, di harap sel-sel tulangku telah kembali normal, dan mempercepatkan proses penyambungan tulang. Aku tak nak kena 'operate' lagi okay. Cukup sekali.

Selepas ini, aku ingin menyelesaikan beberapa perkara, memandangkan aku tengah kusut memikirkan tentang segala urusan untuk menyambung pengajian di UiTM Shah Alam.

Berjumpa di entri seterusnya.

Salam.

2 comments:

Milimilo said...

pernah try kuiz kat facebook dulu n geram sbb dpt result yg ntah pape, so smpai skrg dh x try dah..hoho

Faiz Syazwan said...

milo - hehe..biasalah tu..hehe..tp ni buat kuiz ttg diris endiri la,klu kwn rpt,mmg leh teka la or family..yg kwn2 biasa xkn dpt 100% punya la..hehe..