Friday, February 13, 2009

Malam yang menyedihkan bagi Along

Hye semua!

Ha! Kisah kali ni berkenaan aku dan abang kesayangan ku (macam betul je ni?). Kisah ni agak menyayatkan hati dan juga agak kelakar lah. Mana tak nya, kejadian yang tak di duga.

Kisahnya begini...

Masa tu senja, dekat-dekat nak maghrib lah. Aku dengan abangku berbasikal ke rumah Wak Najat, nak mengaji lah. Yelah, kami ni di berikan didikan terbaik oleh orang tua (poyo je ayat), so terpaksalah mengaji (Alhamdulillah jadi 'orang' juga akhirnya).

Aku berbasikal dengan abangku, kira bawa sebelah menyebelah lah. Tiba-tiba, abang aku ni memperlahankan kayuhan, nak berbasikal di belakang aku lah ni kiranya. Aku diam je lah. Rupa-rupanya jahat juga abang aku ni, dia boleh langgar tayar belakang basikal aku dengan tayar depan basikal dia. Aku terkejut lah.

Tapi bila aku toleh ke belakang, abang aku dah hilang!

"Ait! Mana Along ni? Baru kejap tadi kat belakang aku". Aku merasa pelik.

So, aku pun berpatah balik lah nak mencari abangku.

Kamu semua tahu aku jumpa abang aku di mana?

Hahaha... Dia kat dalam parit! Terjatuh sebab langgar tayar aku. Kelakar gila beb! Tapi masa tu, aku turun lah, tolong abang aku.

Malam tu, kami tak jadi mengaji. Abang aku menyesal dengan perbuatan dia. Aku pula tergelak-gelak dengan kejadian tu.

Pengajarannya, jangan lah dengki orang lagi, nanti kita yang terkena balik. Hahaha...

No comments: